اللهم عجل لولیک الفرج
اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست از مسلمانی ماست
طراح قالب
ثامن تـــم
امکانات وب
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نماز حاجت

 

 

ساعت فلش مذهبی
دعای فرج
موسسه بیان معنوی

 

چگونه یک نماز خوب بخوانیم

چگونه یک نماز خوب بخوانیم

براي دانلود کليک کنيد

 

 


 

 

 

خواب؛ هر چه بیشتر، بهتر: کاش همین‌طور بود! ولی مطالعات نشان می‌دهد احتمال مرگ زودرس در آنهایی که بیش از8 ‌ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند،بیشتر است. ‌

 

2 - خوش به حال فلانی، هنوز سرش به بالش نرسیده،خوابش می‌برد! ‌اتفاقا این نشان می‌‌دهد که فلانی‌،خواب خوبی ندارد.این که آدم هنوز سرش به بالش نرسیده خوابش ‌ببرد، یکی از نشانه‌های خواب‌آلودگی است که باید تحت بررسی قرار بگیرد.مدت زمانی که طول می‌کشد ‌تا خوابمان ببرد،نباید کمتر از 5 دقیقه یا بیشتر از30 دقیقه باشد.پزشکان،مقادیر کمتر و بیشتر از ‌این محدوده را غیرطبیعی می‌دانند.‌

 

3 - چقدر کم می‌خوابی! همه آدم‌ها حداقل به 8 ساعت خواب شبانه احتیاج دارند! ‌هیچ عدد قطعی و واحدی وجود ندارد که بشود روی آن قسم خورد.میزان نیاز به خواب در افراد مختلف، ‌متفاوت است.به خودتان رجوع کنید، اگر حس می‌کنید که هر روز بعدازظهر خسته و خواب‌آلود ‌می‌شوید، بدانید که احتمالا الگوی خواب‌تان غلط است.‌

 

4 - چقدر زیاد می‌خوابی، نخبه‌ها فقط روزی 3،‌ 4 ساعت می‌خوابند! ‌شاید مارگارت تاچر و بیل کلینتون و چند نفر از مشاهیر هالیوودی جزء نخستین کسانی باشند که رسانه‌های ‌غربی،درباره کم‌ خوابیدن آنها زیاد حرف زدند.اما واقعیت این است که از نظر پزشکان، این قبیل افراد ‌معمولا عملکرد بهتری نسبت به سایرین ندارند. کم‌خوابی،سلامت شما را تهدید می‌‌کند و ‌تمرکزتان را پایین می‌آورد. کم‌خوابی حتی می‌تواند بیمارتان کند و به سیستم ایمنی‌ شما آسیب ‌بزند.

 

‌5- من خوابم خوب است؛ فقط شب‌ها چند بار از خواب می‌پرم! ‌به چنین خوابی نمی‌گویند خواب خوب. خوابی خوب است که تداوم مناسبی داشته باشد.بیدار شدن مکرر ‌در حین خواب از علائم شایع اختلال خواب است و بیشتر آنهایی که شب‌ها بیش از یک بار از ‌خواب می‌پرند، به نوعی اختلال خواب دچارند.

 

6- کم‌‌خوابی فقط یک چاره دارد؛ قرص خواب! ‌‌ تاثیر داروهای خواب‌آور، کوتاه‌ مدت است و کم‌کم بدن به دارو عادت می‌کند و دیرتر به آن جواب می‌دهد. از ‌طرفی،اگر بدن به دارو عادت ‌کند؛ قطع آن اوضاع را بدتر می‌کند. پس برای درمان قطعی، فقط باید به پزشک ‌مراجعه کرد تا علت اصلی بی‌‌خوابی شناخته و درمان شود.

‌7- کم‌‌خوابی از آن دردهایی است که چاره ندارد‌ و باید با آن ساخت! ‌اما توصیه‌های دیگری هم هست که می‌تواند اوضاع خواب‌تان را رو به ‌راه کند: ‌پرهیز از نوشیدن چای،قهوه، نوشابه وخوردن شکلات در ساعات نزدیک به خواب. خودداری از مصرف غذاهای سنگین و کشیدن سیگار در ساعات نزدیک به خواب.‌رعایت نظم خواب؛ خوابیدن در یک ساعت ثابت، اختصاص دادن اتاق خواب به خوابیدن و اجتناب از کارهای ‌دیگری مثل تماشای تلویزیون و کار در آن اتاق ‌‌و بالاخره این که اگر بیش از نیم ساعت در رختخواب ماندید و خوابتان نبرد و احساس خواب‌آلودگی هم ‌نکردید، باید از اتاق خواب خارج شوید وتا وقتی احساس خواب‌آلودگی نکرده‌اید،به رختخواب برنگردید.‌

 


برچسب‌ها: 7‌ ‌اشتباه باور نکردنی درباره خواب‌
٢٩ بهمن ۱۳۸۸ .::. ۱٠:۱٩ ‎ب.ظ .::. A M I R .::. نظرات ()
درباره ما

خدایا ، همیشه و هر لحظه یادم بنداز که نامحرم نامحرم است چه در دنیای حقیقی چه در دنیای مجازی ******************************** امام حسن عسکری (ع) می فرمایند :به خدا، فرزندم مهدى را غیبتى است که در آن هیچ کس از هلاکت نجات‏ نمى‏ یابد، مگر کسى که خداى (عزوجل) او را بر اعتقاد نسبت به امامتش ثابت قدم بدارد و او را در دعا براى تعجیل فرجش توفیق عنایت‏ فرماید. {شیخ صدوق، اکمال الدین و اتمام النعمه، ج 2، ص 384} .......................................................... امیرالمومنین (ع) : مجاهد شهید در راه خدا اجر و مزدش بیشتر از کسى نیست که قدرت بر گناه ‏دارد اما پاکدامنی می ورزد، نزدیک است که فرد پاکدامن فرشته ای از فرشتگان گردد(حکمت474). ........................................................... در فضلیت نماز اول وقت همین یک حدیث برای اهل خرد کافی است که امام صادق (ع) می فرمایند: برتری اول وقت بر آخر وقت مانند برتری آخرت بر دنیا است. ******************************** حیف میدانم که دیگر برنمیداری از آن خواب گران سر تا ببینی خرد سال سالخوردخویش را .... کین این زمان , چندان شجاعت یافته تا بگوید : راست میگفتی پدر ...