گوگل با 'Buzz' وارد قلمروی فیس بوک و تویتر شد

 

شرکت گوگل با هدف رقابت با سایت های اجتماعی فیس بوک و تویتر، قابلیت جدیدی بنام "باز" (Buzz) را به سرویس جی میل خود اضافه کرده است.

کاربران می توانند از طریق این ابداع مانند فیس بوک یا تویتر وضعیت خود را به دیگران اعلام کنند، از وضعیت دوستان خود مطلع شوند و نیز عکس یا ویدیو تماشا یا مبادله کنند.

گوگل 'Buzz' در تلفن های همراهی که با نرم افزار آندروید گوگل کار می کند و نیز در تلفن همراه آیفون در دسترس خواهد بود.

گوگل در حال حاضر این قابلیت را برای یک درصد از کاربران جی میل فراهم کرده است و در نظر دارد که در ظرف هفته آینده آن را در اختیار همه افراد دارای جی میل قرار دهد.

بر اساس آمار موجود، حدود 170 میلیون نفر در دنیا از جی میل استفاده می کنند.

این در حالیست که حداقل 400 میلیون نفر عضو سایت فیس بوک هستند.

این سایت در سال 2004 میلادی راه اندازی شد و به زبان های مختلف از جمله فارسی قابل دسترس است.

کارشناسان می گویند، گوگل تلاش می کند که با قابلیت "باز" وارد بازار پر رونق سایت های اجتماعی بویژه فیس بوک و تویتر شود.

 

/ 0 نظر / 4 بازدید